Wattn app 2000x700 ny forside23bok

Teknologi

Wattn App

Smart teknologi og analyse gjør til at du kan få beregnet strømkostnadene, strømforbruket og klimaavtrykket ditt. I appen ser du dagens spotpris time for time. Ved å slå på varslinger i appen får du melding om når på dagen strømprisen er lavest.

Wattn app
Spar strøm, penger og miljøet med full oversikt og kontroll over strømforbruket ditt i appen.



Sanntidsdata på strømmen
Med WattMeter kan du følge strømforbruket i sanntid rett fra mobilen. Du ser nøyaktig hvor mye strøm du bruker akkurat nå, og hva den koster. Slik oppdager du unødvendig strømforbruk, og kan raskt ta grep.

Smartere lading i appen
Lad elbilen automatisk når strømprisen er lavest og det er minst belastning på strømnettet. På den måten lader du alltid på den beste måten for klimaet og for lommeboken.

Effektvarsling

Aktiverer du effektvarsling kan du ta større kontroll over din nettleie. Nettselskapet bruker din månedsmaks, eller gjennomsnittet av 3 månedsmakser, for å bestemme fastbeløpet på nettleien din. Effektvarslingen kan hjelpe deg med å jevne ut ditt forbruk og dermed kan du unngå unødvendig høy månedsmaks.

Se ditt klimaavtrykk
I appen kan du se klimaavtrykket ditt strømforbruk har. For oss handler det om å bruke strømmen smartere. Smart teknologi gir oss enorme muligheter til å redusere strømforbruket og spare klimaet, og vi hjelper deg med å benytte disse mulighetene i hverdagen.

Appen laster du enkelt ned i App Store, eller Google Play.


Lag dine egen fremside i appen


Få mer ut av appen med Wattmeter

Følg strømforbruket rett fra mobilen. Du ser nøyaktig hvor mye strøm du bruker akkurat nå, og hva den koster.

Gå til WattMeter

Ofte stilte spørsmål om App

    • Hvor laster jeg ned appen?
    • Appen vår kan du enkelt laste ned fra App Store, eller fra Google Play. Søk på Wattn så dukker den opp.

    • Hvordan logger jeg inn i appen?
    • Du logger enkelt inn i appen med mobilnummeret du har registrert hos oss. Klikk på logg inn og legg inn mobilnummeret ditt. Du vil få tilsendt en kode på SMS som du bruker for å logge inn. Du kan være innlogget i 30 dager, da blir du automatisk logget ut og må få tilsendt ny kode.


      Har du ikke registrert mobilnummeret ditt hos oss, eller har problem med å logge inn, kan du ta kontakt så hjelper vi deg.

    • Kan jeg legge til andre i appen?
    • Nei, det kan du dessverre ikke per nå. Dette er ønske vi jobber med å få på plass.

    • Kan flere logge seg inn i appen samtidig?
    • Ja, flere kan laste ned og logge seg inn i appen, men det er kun det mobilnummeret som er registrert på strømavtalen som kan brukes til pålogging. En engangskode blir sendt til det registrerte mobilnummeret, og varer i inntil 30 dager. Det blir jobbet med å legge til flere mobilnummer.

    • Jeg har flere bosted, kan jeg se alle strømavtalene i appen?
    • Du vil få opp en nedtrekksmeny når du logger inn i appen, her velger du det bostedet du vil se informasjon om. Når du har logger inn i appen kan du bytte mellom bostedene dine ved å trykke på adressen din oppe til venstre. Det er kun privatavtalene dine som vil vise i appen.

    • Hvordan blir prisen under prognose/strømkostnad regnet ut?
    • Det er spotpris fra NordPool per time inkl. ditt påslag + mva og elsertifikat.

    • Kan jeg se nettleien i appen?
    • Nettleien blir endret ved årskiftet 21/22, og vi jobber for å få inn både priser og varsling i appen.

    • Jeg har endret strømavtale, når viser dette i appen?
    • Det skal vise innen et døgn.

    • Kan jeg skjule fotavtrykket fra appen?
    • Det blir jobbet med muligheten for å skjule denne tjenesten.

    • Jeg finner ikkje bedriftsavtalen min i appen, hvorfor?
    • Du kan foreløpig kun se privatavtalene dine i appen. For å se informasjon om bedriften din, kan du logge inn på den nye bedriftsportalen vår. Les mer om bedriftportalen på bedriftssidene våre, eller direkte her.

    • Fungerer appen med utanlandsk telefon?
    • Ja, bare husk å legge inn landkode med "+" foran.

    • Krav til iOS og Android versjon
    • Appen støtter versjoner fra iOS 13 og Android 5.

    • Hvordan sletter jeg min konto tilknyttet appen?
    • Dette kan du gjøre i appen ved å gå til Mi side, velg Appinfo og deretter Avslutt appkontoen.

      Gjelder dette Wattomat-appen, eller har du allerede slettet appen, må du kontakte vårt kundesenter.

      Kontaktskjema for dette finner du nederst på siden.


      NB! Sletting av konto i app avslutter ikke ditt kundeforhold hos oss.