Wattn viktig info banner

Aktuelt

27. mai, 2024

Viktig informasjon om dobbelt trekk for AvtaleGiro

Tirsdag 21. mai ble noen av våre kunder som bruker AvtaleGiro trukket to ganger for samme faktura. Dette gjelder hovedsakelig sparebank-kunder.

OPPDATERT INFORMAJON 31.05.

Tirsdag 21. mai ble noen av våre kunder som bruker AvtaleGiro rammet av en større feil i banksystemet. Det automatiske AvtaleGiro-trekket for mai (forbruket i april) ble lagt inn to ganger av banken. Selv om de var raskt ute med å korrigere feilen, ble dessverre begge trekkene tilbakebetalt til kunden.

Hva betyr feilen?

Feilen som oppstod påvirker kunder med AvtaleGiro til ulike leverandører, ikke bare kunder i Wattn. Bankene håndterte feilen ved å trekke tilbake et av de doble betalingene, samtidig som vi også automatisk betalte beløpet tilbake til kunden. Dette resulterte i at fakturaen nå står som ubetalt.

Hva skjer nå?

Vi sender fakturaen på nytt, med ny forfallsdato til de kundene det gjelder. Alle detaljer, inkludert fakturanummer, er det samme og fakturaen blir sendt som normalt. Siden fakturaen for forbruk i mai også har forfall i juni for de fleste, anbefaler vi at man sjekker beløpsgrensen på AvtaleGiro-avtalen i banken.

De som har eFaktura i kombinasjon med AvtaleGiro, vil kanskje ikke se efakturaen i nettbanken før det har gått en dag eller to. Dette er helt normalt, og den vil dukke opp etter hvert.

Alle kunder som er rammet av feilen vil få direkte beskjed fra oss.

Vi beklager ulempen dette har medført.