Vi er her for
å hjelpe deg

Send inn kontaktskjema

Snakk med en av våre rådgivere

David web

David Jørgensen

Bedriftsrådgiver SMB

97 34 05 14david.jorgensen@wattn.no
Camilla J web

Camilla Kristin Jensholm

Bedriftsrådgiver SMB

91 32 58 11camilla.kristin.jensholm@wattn.no
Frode Langlo 72dpi

Frode Langelo

Bedriftsrådgiver

41 42 66 83frode.langelo@wattn.no
Marius web

Marius Løseth Hauge

KAM

91 18 41 59marius.hauge@wattn.no
Margrete Heltne Hovde 72dpi

Margrete Heltne Hovde

Seniorrådgiver kraftmarked

91 31 83 40margrete.hovde@wattn.no
Steinar web

Steinar Brekke

Seniorrådgiver bedrift

48 99 43 65steinar.brekke@wattn.no
Trond1 web

Trond André Hagen

Teknisk KAM

40 41 07 60trond.hagen@wattn.no
Rune Slenes 72dpi

Rune Jelle-Slenes

Teknisk KAM

99 39 95 76rune.jelle-slenes@wattn.no
Lasse web

Lasse Refsdal

Prosjektleder fleksibilitet

91 15 15 87lasse.refsdal@wattn.no
Camilla Blom 72dpi

Camilla Blom

Leder Bedriftsmarked

41 59 77 05camilla.blom@wattn.no

Mest stilte spørsmål

    • Hvem er Wattn?
    • Det er strømselskapene til TAFJORD (Tafjord Marked), Sogn og Fjordane Energi (SFE Kraft), Tussa (Tussa-24) og Sognekraft (Sognekraft Straum) som har blitt Wattn. Altså den delen av konsernene som selger strømmen. De resterende selskapene i de fire konsernene er ikke omfattet av samarbeidet og vil fortsette som før.

    • Hvorfor slår strømselskapene seg sammen?
    • Vi slår oss sammen for å bli enda bedre. For å kunne være en konkurransedyktig aktør med framtidsrettede produkter og tjenester for deg, samtidig som vi får et større fag- og kompetansemiljø. Det å bli stor er ikke et mål i seg selv, men å bli stor nok til å gjøre ting bedre, og utvikle oss i riktig retning - det er viktig.

    • Tilbyr Wattn EHF-faktura for bedrifter?
    • Ja, alle bedrifter som er registrert i ELMA registeret kan opprette EHF-faktura. Les mer om EHF-faktura her!

    • Hvordan blir vi bedriftskunde i Wattn?
    • Alle bedrifter er velkommen til å bli kunde i Wattn. Du kan enten sjekke ut våre strømavtalene her, eller ta kontakt med en av våre rådgivere for å finne ut hvilken avtale som passer best for din bedrift.

    • Er dere konkurransedyktig på pris?
    • Vi er absolutt konkurransedyktig på pris. Ta kontakt med en av våre dyktige rådgivere så hjelper vi deg til å finne den avtalen som er perfekt for din bedrift.

    • Hvem får vi faktura fra?
    • Fra november av vil du få faktura fra Wattn. Avtaler om EHF, eFaktura, e-postfaktura og AvtaleGiro blir videreført automatisk.

    • Kan Wattn tilby gjennomfakturering av nettleie?
    • Vi har avtale om gjennomfakturering med flere ulike nettselskap. Det vil si at de aller fleste av våre bedriftskunder får nettleie og strøm samlet på sin faktura. Du trenger ikke gjøre noe selv, dette skjer automatisk.

      De nettselskapene vi har avtale med er Linja AS (Tidl. Mørenett), Sygnir AS, BKK AS, Fagne AS, Elvia AS, Norgesnett AS, Mellom AS, og Elinett AS og Tindra AS.

    • Hvordan finner jeg forbruket til min bedrift?
    • Ved å logge deg inn på Bedriftsportalen her på nettsiden vår, finner du oversikt over strømforbruket til din bedrift. Har du ikke fått tilgang til Bedriftsportalen er det bare å kontakte oss så ordner vi det.

    • Tilbyr Wattn fakturakontroll/energirevisjon?
    • Ja, det gjør vi. Fakturakontroll eller energirevisjon er en gjennomgang av strømregningen for å sjekke om nettleien er fakturert riktig i forhold til gjeldende priser og tariffer. Dette er en tjeneste vi tilbyr våre kunder gratis.

    • Er strømmen deres fornybar?
    • Dessverre kan ingen strømselskap kontrollere hvor strømmen i stikkontakten din kommer fra. I Norge blir strømmen i hovedsak produsert av fornybare kilder som for eksempel vannkraft, vindkraft og solenergi, men den kan også inneholde gasskraft, kullkraft og atomkraft. Det er fordi vi er avhengig av å importere strøm fra landene rundt oss.


      Om du ønsker det kan du kjøpe opprinnelsesgaranti på strømmen din bedrift bruker. Dette er en tilleggsavtale til den ordinære strømavtalen til bedriften. Du betaler et påslag per kilowatt, og sikrer dermed at det blir produsert like mye strøm fra fornybare kilder som det bedriften bruker. I Wattn kjøper vi våre opprinnelsesgarantier fra lokale vannkraftverk. Du kan lese mer om opprinnelsesgaranti her.

    • Hvordan bytter jeg til Wattn som strømleverandør?
    • Det fikser vi for deg! Dersom du ikke har bindingstid hos din gamle strømleverandøren ordner vi dette i løpet av ett par dager.

    • Hvem er Wattn?
    • Det er strømselskapene til TAFJORD (Tafjord Marked), Sogn og Fjordane Energi (SFE Kraft), Tussa (Tussa-24) og Sognekraft (Sognekraft Straum) som har blitt Wattn. Altså den delen av konsernene som selger strømmen. De resterende selskapene i de fire konsernene er ikke omfattet av samarbeidet og vil fortsette som før.

    • Hvorfor slår strømselskapene seg sammen?
    • Vi slår oss sammen for å bli enda bedre. For å kunne være en konkurransedyktig aktør med framtidsrettede produkter og tjenester for deg, samtidig som vi får et større fag- og kompetansemiljø. Det å bli stor er ikke et mål i seg selv, men å bli stor nok til å gjøre ting bedre, og utvikle oss i riktig retning - det er viktig.

    • Hva er EnergiArena?
    • EnergiArena er ett av våre bidrag til miljøet og til mer lønnsomme betingelser for våre kunder. Vårt mål er kostnadsfokus på våre kunders vegne, og et bærekraftig energiforbruk

    • Hvorfor har dere valgt nynorsk som målform?
    • Som strømleverandør i en region der nynorsk står sterkt er det naturlig for oss å velge nynorsk som den målformen vi i hovedsak skal kommunisere med våre kunder på. Men som landsdekkende strømleverandør kommer vi selvsagt til å bruke bokmål der det er naturlig, og mulig, for oss å gjøre det. Du har kanskje allerede lagt merke til at du her på vår nettside kan velge å lese den på enten nynorsk eller bokmål. Vi håper, uavhengig om du foretrekker nynorsk eller bokmål, at du får en fin kundeopplevelse når du tar kontakt med oss, eller mottar informasjon vi sender til deg.

    • Tilbyr Wattn EHF-faktura for bedrifter?
    • Ja, alle bedrifter som er registrert i ELMA registeret kan opprette EHF-faktura. Les mer om EHF-faktura her!

    • Hvem får vi faktura fra?
    • Fra november av vil du få faktura fra Wattn. Avtaler om EHF, eFaktura, e-postfaktura og AvtaleGiro blir videreført automatisk.

    • Kan Wattn tilby gjennomfakturering av nettleie?
    • Vi har avtale om gjennomfakturering med flere ulike nettselskap. Det vil si at de aller fleste av våre bedriftskunder får nettleie og strøm samlet på sin faktura. Du trenger ikke gjøre noe selv, dette skjer automatisk.

      De nettselskapene vi har avtale med er Linja AS (Tidl. Mørenett), Sygnir AS, BKK AS, Fagne AS, Elvia AS, Norgesnett AS, Mellom AS, og Elinett AS og Tindra AS.

    • Hvor finner jeg kopi av faktura?
    • Du finner kopi av alle fakturaer tilbake til 2019 ved å logge deg inn i Bedriftsportalen.

    • Tilbyr Wattn fakturakontroll/energirevisjon?
    • Ja, det gjør vi. Fakturakontroll eller energirevisjon er en gjennomgang av strømregningen for å sjekke om nettleien er fakturert riktig i forhold til gjeldende priser og tariffer. Dette er en tjeneste vi tilbyr våre kunder gratis.

    • Hva er eFaktura 2.0?
    • Den nye løsningen (innført i 2022) gjør det enklere for deg å motta eFaktura. Når du gir en generell aksept for eFaktura i nettbanken din eller i betalingsappen din vil du automatisk motta eFaktura fra alle som tilbyr dette. Løsningen velger automatisk juridisk eier som mottager av alle eFaktura.

      Tjenesten blir omtalt litt forskjellig i de ulike nettbankene/betalingsappene. Eksempel på dette er "Alltid eFaktura", "eFaktura fra alle" eller "Ja takk til alle".

      Dette er ikke en ordning som er direkte knyttet til oss som strømselskap, men gjelder eFaktura generelt. Les mer om endringen her.

    • Hvordan kan jeg betale faktura fra utenlandsk bank?
    • Når du skal betale fra utlandet, trenger du IBAN og BIC/Swift nummer.

      IBAN (International Bank Account Number) er en internasjonal standard for kontonummer, og BIC/Swift (Bank Identifier Code) identifiserer banken.

      For å betale faktura fra utenlandsk bank, har Wattn AS følgende koder:

      Bank: Nordea Bank AS
      Elektronisk IBAN-kontonummer: NO5560790630818
      BIC/Swift: NDEANOKK

    • Skal du flytte?
    • Da kan du enkelt fylle ut flytteskjema og sende over til oss, så fikser vi resten.

      Du kan også kontakte oss på bedrift@wattn.no, eller ringe oss.

    • Hvordan blir vi bedriftskunde i Wattn?
    • Alle bedrifter er velkommen til å bli kunde i Wattn. Du kan enten sjekke ut våre strømavtalene her, eller ta kontakt med en av våre rådgivere for å finne ut hvilken avtale som passer best for din bedrift.

    • Hvordan vet jeg hva slags strømavtale som er best for min bedrift?
    • Ta kontakt med en av våre rådgivere som kan hjelpe deg med å finne den beste strømavtalen for din bedrift basert på forbruk. Vi har ulike avtaler og kan tilpasse det etter bedriften sitt behov.

    • Hvordan finner jeg forbruket til min bedrift?
    • Ved å logge deg inn på Bedriftsportalen her på nettsiden vår, finner du oversikt over strømforbruket til din bedrift. Har du ikke fått tilgang til Bedriftsportalen er det bare å kontakte oss så ordner vi det.

    • Tilbyr Wattn fakturakontroll/energirevisjon?
    • Ja, det gjør vi. Fakturakontroll eller energirevisjon er en gjennomgang av strømregningen for å sjekke om nettleien er fakturert riktig i forhold til gjeldende priser og tariffer. Dette er en tjeneste vi tilbyr våre kunder gratis.

    • Er strømmen deres fornybar?
    • Dessverre kan ingen strømselskap kontrollere hvor strømmen i stikkontakten din kommer fra. I Norge blir strømmen i hovedsak produsert av fornybare kilder som for eksempel vannkraft, vindkraft og solenergi, men den kan også inneholde gasskraft, kullkraft og atomkraft. Det er fordi vi er avhengig av å importere strøm fra landene rundt oss.


      Om du ønsker det kan du kjøpe opprinnelsesgaranti på strømmen din bedrift bruker. Dette er en tilleggsavtale til den ordinære strømavtalen til bedriften. Du betaler et påslag per kilowatt, og sikrer dermed at det blir produsert like mye strøm fra fornybare kilder som det bedriften bruker. I Wattn kjøper vi våre opprinnelsesgarantier fra lokale vannkraftverk. Du kan lese mer om opprinnelsesgaranti her.

    • Hvordan bytter jeg til Wattn som strømleverandør?
    • Det fikser vi for deg! Dersom du ikke har bindingstid hos din gamle strømleverandøren ordner vi dette i løpet av ett par dager.

    • Hva er Bedriftsportalen?
    • Bedriftsportalen er bedriften sin ”Min side”. I Bedriftsportalen får du informasjon om hva slags strømavtale du har, fakturakopier og oversikt over forbruk og kostnader for strøm og nettleie. I tillegg er det mulig å bestille ulike rapporter.

    • Hvordan logger jeg inn i Bedriftsportalen?
    • Du logger inn i Bedriftsportalen med e-postadresse og passord. Første gang du logger på må du trykke på ”glemt passord”. Da får du tilsendt en e-pot med engangskode; Legg inn denne koden og opprett det passordet du selv ønsker. Neste gang du logger inn kan du bruke det passordet du selv har valgt.

      Har du ikke fått informasjon fra Wattn til e-postadressen din med informasjon om registrert bruker må du ta kontakt med oss så ordner vi dette for deg.

    • Hvordan finner jeg forbruket til min bedrift?
    • Ved å logge deg inn på Bedriftsportalen her på nettsiden vår, finner du oversikt over strømforbruket til din bedrift. Har du ikke fått tilgang til Bedriftsportalen er det bare å kontakte oss så ordner vi det.