×

Viktig! Vi får mange spørsmål om regjeringen sin kompensasjonsordning. Dersom du har spørsmål knyttet mot dette, kan du se om du finner svar på NVE sine sider her.

Vi er her for å hjelpe deg

Send inn kontaktskjema

Snakk med våre rådgivere:

Margrete Heltne Hovde 72dpi

Margrete Heltne Hovde

Seniorrådgiver kraftmarked i Wattn

91 31 83 40margrete.hovde@wattn.no
Trond Andre Hagen 72dpi

Trond André Hagen

Teknisk KAM

40 41 07 60trond.hagen@wattn.no
Lasse Refsdal 72dpi

Lasse Refsdal

Prosjektleder fleksibilitet

91 15 15 87lasse.refsdal@wattn.no
20181025 sfe 22692 Edit

Hanne-Kristin Hagen

Bedriftsrådgiver SMB

99 10 94 07hanne-kristin.hagen@wattn.no
Camilla Kristin Jensholm 72dpi

Camilla Kristin Jensholm

Bedriftsrådgiver

70 10 20 18camilla.kristin.jensholm@wattn.no
Marius Hauge 72dpi

Marius Løseth Hauge

KAM

91 18 41 59marius.hauge@wattn.no
Steinar Brekke

Steinar Brekke

Seniorrådgiver bedrift

48 99 43 65steinar.brekke@wattn.no
David Jørgensen 72dpi

David Jørgensen

Bedriftsrådgiver SMB

97 34 05 14david.jorgensen@wattn.no
Camilla Blom 72dpi

Camilla Blom

Leder Bedriftsmarked

41 59 77 05camilla.blom@wattn.no
    • Tilbyr Wattn fakturakontroll/energirevisjon?
    • Ja, det gjør vi. Fakturakontroll eller energirevisjon er en gjennomgang av strømregningen for å sjekke om nettleien er fakturert riktig i forhold til gjeldende priser og tariffer. Dette er en tjeneste vi tilbyr våre kunder gratis.

    • Hvordan finner jeg forbruket til min bedrift?
    • Ved å logge deg inn på Bedriftsportalen her på nettsiden vår, finner du oversikt over strømforbruket til din bedrift. Har du ikke fått tilgang til Bedriftsportalen er det bare å kontakte oss så ordner vi det.

    • Kan Wattn tilby gjennomfakturering av nettleie?
    • Dersom bedriften din har hatt strøm og nettleie på samme faktura hos Tafjord, SFE, Tussa eller Sognekraft vil bedriften få dette også i Wattn.


      Per 1. november 2021 har vi avtale om gjennomfakturering med 4 ulike nettselskap. Det vil si at enda flere strømkunder hos oss kan få nettleie og strøm samlet på sin faktura. Du trenger ikke gjøre noe selv, dette skjer automatisk.

      De 4 nettselskapene vi har avtale med er Mørenett, Linja, Sygnir og BKK Nett.

    • Hvem får vi faktura fra?
    • Fra november av vil du få faktura fra Wattn. Avtaler om EHF, eFaktura, e-postfaktura og AvtaleGiro blir videreført automatisk.

    • Er dere konkurransedyktig på pris?
    • Vi er absolutt konkurransedyktig på pris. Ta kontakt med en av våre dyktige rådgivere så hjelper vi deg til å finne den avtalen som er perfekt for din bedrift.

    • Hvordan blir vi bedriftskunde i Wattn?
    • Alle bedrifter er velkommen til å bli kunde i Wattn. Du kan enten sjekke ut våre strømavtalene her, eller ta kontakt med en av våre rådgivere for å finne ut hvilken avtale som passer best for din bedrift.

    • Tilbyr Wattn EHF-faktura for bedrifter?
    • Ja, alle bedrifter som er registrert i ELMA registeret kan opprette EHF-faktura. Les mer om EHF-faktura her!

    • Er strømmen deres fornybar?
    • Dessverre kan ingen strømselskap kontrollere hvor strømmen i stikkontakten din kommer fra. I Norge blir strømmen i hovedsak produsert av fornybare kilder som for eksempel vannkraft, vindkraft og solenergi, men den kan også inneholde gasskraft, kullkraft og atomkraft. Det er fordi vi er avhengig av å importere strøm fra landene rundt oss.


      Om du ønsker det kan du kjøpe opprinnelsesgaranti på strømmen din bedrift bruker. Dette er en tilleggsavtale til den ordinære strømavtalen til bedriften. Du betaler et påslag per kilowatt, og sikrer dermed at det blir produsert like mye strøm fra fornybare kilder som det bedriften bruker. I Wattn kjøper vi våre opprinnelsesgarantier fra lokale vannkraftverk. Du kan lese mer om opprinnelsesgaranti her.

    • Hvordan bytter jeg til Wattn som strømleverandør?
    • Det fikser vi for deg! Dersom du ikke har bindingstid hos din gamle strømleverandøren ordner vi dette i løpet av ett par dager.

    • Hvem er Wattn?
    • Det er strømselskapene til TAFJORD (Tafjord Marked), Sogn og Fjordane Energi (SFE Kraft), Tussa (Tussa-24) og Sognekraft (Sognekraft Straum) som har blitt Wattn. Altså den delen av konsernene som selger strømmen. De resterende selskapene i de fire konsernene er ikke omfattet av samarbeidet og vil fortsette som før.

    • Hvorfor slår strømselskapene seg sammen?
    • Vi slår oss sammen for å bli enda bedre. For å kunne være en konkurransedyktig aktør med framtidsrettede produkter og tjenester for deg, samtidig som vi får et større fag- og kompetansemiljø. Det å bli stor er ikke et mål i seg selv, men å bli stor nok til å gjøre ting bedre, og utvikle oss i riktig retning - det er viktig.

    • Hvorfor har dere valgt nynorsk som målform?
    • Som strømleverandør i en region der nynorsk står sterkt er det naturlig for oss å velge nynorsk som den målformen vi i hovedsak skal kommunisere med våre kunder på. Men som landsdekkende strømleverandør kommer vi selvsagt til å bruke bokmål der det er naturlig, og mulig, for oss å gjøre det. Du har kanskje allerede lagt merke til at du her på vår nettside kan velge å lese den på enten nynorsk eller bokmål. Vi håper, uavhengig om du foretrekker nynorsk eller bokmål, at du får en fin kundeopplevelse når du tar kontakt med oss, eller mottar informasjon vi sender til deg.

    • Hva er EnergiArena?
    • EnergiArena er ett av våre bidrag til miljøet og til mer lønnsomme betingelser for våre kunder. Vårt mål er kostnadsfokus på våre kunders vegne, og et bærekraftig energiforbruk

    • Hvem er Wattn?
    • Det er strømselskapene til TAFJORD (Tafjord Marked), Sogn og Fjordane Energi (SFE Kraft), Tussa (Tussa-24) og Sognekraft (Sognekraft Straum) som har blitt Wattn. Altså den delen av konsernene som selger strømmen. De resterende selskapene i de fire konsernene er ikke omfattet av samarbeidet og vil fortsette som før.

    • Hvorfor slår strømselskapene seg sammen?
    • Vi slår oss sammen for å bli enda bedre. For å kunne være en konkurransedyktig aktør med framtidsrettede produkter og tjenester for deg, samtidig som vi får et større fag- og kompetansemiljø. Det å bli stor er ikke et mål i seg selv, men å bli stor nok til å gjøre ting bedre, og utvikle oss i riktig retning - det er viktig.

    • Hva er eFaktura 2.0?
    • Den nye løsningen gjør det enklere for deg å motta eFaktura. Når du gir en generell aksept for eFaktura i nettbanken din eller i betalingsappen din vil du automatisk motta eFaktura fra alle som tilbyr dette. Løsningen velger automatisk juridisk eier som mottager av alle eFaktura.

      Tjenesten blir omtalt litt forskjellig i de ulike nettbankene/betalingsappene. Eksempel på dette er "Alltid eFaktura", "eFaktura fra alle" eller "Ja takk til alle".

      Dersom du ikke allerede har gitt denne generelle aksepten på eFaktura anbefaler vi å gjøre dette så fort som mulig for å unngå å miste de eFaktura-avtalene du allerede har opprettet.

      Dette er ikke en ordning som er direkte knyttet til oss som strømselskap, men gjelder eFaktura generelt. Les mer om endringen her.

    • Tilbyr Wattn fakturakontroll/energirevisjon?
    • Ja, det gjør vi. Fakturakontroll eller energirevisjon er en gjennomgang av strømregningen for å sjekke om nettleien er fakturert riktig i forhold til gjeldende priser og tariffer. Dette er en tjeneste vi tilbyr våre kunder gratis.

    • Hvor finner jeg kopi av faktura?
    • Du finner kopi av alle fakturaer tilbake til 2019 ved å logge deg inn i Bedriftsportalen.

    • Kan Wattn tilby gjennomfakturering av nettleie?
    • Dersom bedriften din har hatt strøm og nettleie på samme faktura hos Tafjord, SFE, Tussa eller Sognekraft vil bedriften få dette også i Wattn.


      Per 1. november 2021 har vi avtale om gjennomfakturering med 4 ulike nettselskap. Det vil si at enda flere strømkunder hos oss kan få nettleie og strøm samlet på sin faktura. Du trenger ikke gjøre noe selv, dette skjer automatisk.

      De 4 nettselskapene vi har avtale med er Mørenett, Linja, Sygnir og BKK Nett.

    • Hvem får vi faktura fra?
    • Fra november av vil du få faktura fra Wattn. Avtaler om EHF, eFaktura, e-postfaktura og AvtaleGiro blir videreført automatisk.

    • Tilbyr Wattn EHF-faktura for bedrifter?
    • Ja, alle bedrifter som er registrert i ELMA registeret kan opprette EHF-faktura. Les mer om EHF-faktura her!

    • Tilbyr Wattn fakturakontroll/energirevisjon?
    • Ja, det gjør vi. Fakturakontroll eller energirevisjon er en gjennomgang av strømregningen for å sjekke om nettleien er fakturert riktig i forhold til gjeldende priser og tariffer. Dette er en tjeneste vi tilbyr våre kunder gratis.

    • Hvordan finner jeg forbruket til min bedrift?
    • Ved å logge deg inn på Bedriftsportalen her på nettsiden vår, finner du oversikt over strømforbruket til din bedrift. Har du ikke fått tilgang til Bedriftsportalen er det bare å kontakte oss så ordner vi det.

    • Hvordan vet jeg hva slags strømavtale som er best for min bedrift?
    • Ta kontakt med en av våre rådgivere som kan hjelpe deg med å finne den beste strømavtalen for din bedrift basert på forbruk. Vi har ulike avtaler og kan tilpasse det etter bedriften sitt behov.

    • Hvordan blir vi bedriftskunde i Wattn?
    • Alle bedrifter er velkommen til å bli kunde i Wattn. Du kan enten sjekke ut våre strømavtalene her, eller ta kontakt med en av våre rådgivere for å finne ut hvilken avtale som passer best for din bedrift.

    • Er strømmen deres fornybar?
    • Dessverre kan ingen strømselskap kontrollere hvor strømmen i stikkontakten din kommer fra. I Norge blir strømmen i hovedsak produsert av fornybare kilder som for eksempel vannkraft, vindkraft og solenergi, men den kan også inneholde gasskraft, kullkraft og atomkraft. Det er fordi vi er avhengig av å importere strøm fra landene rundt oss.


      Om du ønsker det kan du kjøpe opprinnelsesgaranti på strømmen din bedrift bruker. Dette er en tilleggsavtale til den ordinære strømavtalen til bedriften. Du betaler et påslag per kilowatt, og sikrer dermed at det blir produsert like mye strøm fra fornybare kilder som det bedriften bruker. I Wattn kjøper vi våre opprinnelsesgarantier fra lokale vannkraftverk. Du kan lese mer om opprinnelsesgaranti her.

    • Hvordan bytter jeg til Wattn som strømleverandør?
    • Det fikser vi for deg! Dersom du ikke har bindingstid hos din gamle strømleverandøren ordner vi dette i løpet av ett par dager.

    • Hvordan finner jeg forbruket til min bedrift?
    • Ved å logge deg inn på Bedriftsportalen her på nettsiden vår, finner du oversikt over strømforbruket til din bedrift. Har du ikke fått tilgang til Bedriftsportalen er det bare å kontakte oss så ordner vi det.

    • Hvordan logger jeg inn i Bedriftsportalen?
    • Du logger inn i Bedriftsportalen med e-postadresse og passord. Første gang du logger på må du trykke på ”glemt passord”. Da får du tilsendt en e-pot med engangskode; Legg inn denne koden og opprett det passordet du selv ønsker. Neste gang du logger inn kan du bruke det passordet du selv har valgt.

      Har du ikke fått informasjon fra Wattn til e-postadressen din med informasjon om registrert bruker må du ta kontakt med oss så ordner vi dette for deg.

    • Hva er Bedriftsportalen?
    • Bedriftsportalen er bedriften sin ”Min side”. I Bedriftsportalen får du informasjon om hva slags strømavtale du har, fakturakopier og oversikt over forbruk og kostnader for strøm og nettleie. I tillegg er det mulig å bestille ulike rapporter.